Allmänt, kort Bildmålarna, Distress, Maja Design, Memory Box, Promarker, Rox stamps, Sizzix, Tattered Lace

50 + 25 år

Igår var vi på ett härligt 75 års kalas, Lotta fyllde 50 och hennes dotter Johanna 25. Gjorde två kort, ett i grönt och ett i lila.
Papper från Maja Design som jag chalkat kanterna med Bundled sage distressdyna. Stämpeln kommer från Bildmålarna 7 dödssyner fru frossa och den har jag färglagt med promarkers. Grattis dien kommer från Rox stamps och siffrona är en die från Sizzis "Antiqua Numbers" som jag lånat på en träff. 
 
 
 
På kortet till Johanna har jag avnänt mig av spillpapper och har därför ingen aning om märke. Grattis dien kommer från Rox stamps, skon från Tattered Lace, siffrona från Memory Box "Typewriter Numbers". De runda diesen tror jag kan vara från Nellie Snellen men är osäker på det. Fjärilarna är en punch från Nellie Snellen. Man stansar först ut dem och lägger dem sedan i den andra punchen som formar till den. Ja ni fattar vad jag menar va? Det är de där ljusblå puncharna som man köper i två pack ;) 
#1 - - Lisa-olsi:

Två jättefina kort i sköna färger :)
Lycka till med din blogg.
Kram Lisa

Svar: Tack Lisa!
Monica Niklasson

#2 - - Eva M:

Så fina kort! Skon var ju superläcker!

Svar: Den är härlig, har du inte sett den innan? Den "bor" ju bredvid brudparet i min dies pärm ;)
Monica Niklasson

#3 - - Eva M:

Jag får nog undersöka din pärm lite närmare!

#4 - - Kada:

Superhärliga kort, anpassade till åldrarna :-) Kram!