Trekants ask!

Trekants ask!

Idag är det återigen min tur att blogga för Creativica!  Idag har jag valt att göra en trekantsask. De är otroligt lätta att göra, och ett pyssel som passar att göra med barn. De är lätta att variera i storlek, göra en stor till godis och en liten till ett smycke te x. Till den här asken går det åt ett halvt (6″x12″) mönsterpapper, tänk på att dela det på rätt håll bara så att mönstret kommer rätt!!
20150803_091112

Eftersom temat den här månaden är färgcirkeln & bokstäver så valde jag ett roligt papper från Studio Calico, South of Market collection. Som fönster har jag valt overheadplast, som  jag körde i en torrebossingfolder Cuttlebug Swiss Dots i min Big Shot för att få till ett prickigt fönster. Jag valde att skära ut en triangel, mest eftersom jag inte har någon sådan dies. Man kan välja vilken form man vill på sitt fönster, eller inte ha något alls.20150803_092957_wm

För att få med färgcirkeln så tog jag ett akvarellpapper och målade på med massa distresser, detta papper fäste jag sedan på insidan så att det blir det som syns genom fönstret. Jag har använt mig av dessa distresser: mustard seed, spiced marmelade, fired brick, dusty concord, salty ocean, mowed lawn.

20150730_100539_wm

Ett enkelt grattis stansade jag ut från olika färgglada papper som också bildar färgcirkeln. Dies från Memory Box Parker 98364, ett köp jag inte ångrar! Eller köp, jag fick det i födelsedagspresent som jag själv valde ut 😉  Dessa bokstäver är så användbara, och eftersom man tar isär dem och inte behöver stansa ut hela alfabetet varje gång utan bara de bokstäver man behöver.20150803_093428_wm

Jag har satt öljetter i hålen, och binder ihop asken så att den håller sig stängd med ett enkelt band. Öljetter är inget måste om du inte har ett sådant verktyg.

Tillslut vill jag gärna dela med mig av länken till sidan där jag hittade mallen till denna härliga ask! 
http://scraphuset.blogspot.se/2014/10/trekantsask.html

Önskar er alla en fortsatt härlig sommar!
Kram Monica